اخبار

نکات مهم سفر با خودرو در ایام کرونا

نوامبر 15, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

در سال ۲۰۱۹ ویروس همه گیر کرونا در جهان شیوع پیدا کرد. با پاندمی شدن این ویروس، شیوه زندگی بسیاری از انسان ها روی کره زمین به کلی تغییر کرد. اما زندگی کماکان در جریان است. مثلا مجبوریم هنوز با خودرو سفر کنیم و کار های روزمره خود را انجام دهیم. در این مطلب می خواهیم به نکات کرونایی در سفر با خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات کرونایی در سفر ضروری با خودرو 

در طول همه گیری کرونا توصیه می شود تا جایی که ممکن است از رفتن به سفر خودداری کنید. اما اگر مجبورید، حتما از خودروی شخصی خودتان استفاده کنید. نکات کرونایی در سفر با خودرو بسیار ساده هستند و با رعایت کردن آن ها در طول مسیر می توانید خود را از بیماری کوید ۱۹ حفظ کنید.

۱: خودروی خود را سرویس کنید

نکته ای که کمتر کسی به آن اهمیت می دهد، سرویس کردن خودرو است. پیش از هرچیز لازم است خودروی خود را به پیش یک سرویس کار ببرید تا به خوبی همه موارد چک شود.

این کار به شما کمک می کند در طول سفر خیالتان راحت باشد که ماشین شما مشکلی نداشته و لازم نیست در طول راه به تعمیرگاه سر بزنید.

۲:  نکات کرونایی در سفر با خودرو _ برای همه چیز برنامه ریزی کنید

شاید در شرایط عادی می توانستید یک کوله پشتی برداشته و فورا مقدمات سفر خود را مهیا کنید. اما در شرایط کنونی باید پیش از هرچیز برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید.

پیش از هرچیز تا جایی که ممکن است در صورت داشتن بچه نباید سفر بروید یا بچه ها را با خود نبرید.

باید برای طول سفر خود ماسک به تعداد زیاد، دستکش های یکبار مصرف، کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف و مواد ضد عفونی کننده دست همراه داشته باشید.

سعی کنید از برداشتن وسایل زیاد از جمله ساک و چمدان و لباس های زیاد خود داری کنید.

برای مسیر خود برنامه ریزی داشته باشید. آیا باید در طول مسیر نهار بخورید، لازم است در طول مسیر توقف داشته باشید؟ با برنامه ریزی برای این موارد می توانید بیشتر از سلامت خود محافظت کنید.

۳: بسته بندی کردن موارد لازم

یکی از مهم ترین نکات کرونایی در سفر با خودرو که باید رعایت کنید، بسته بندی مواردی است که لازم دارید.

پیش از هرچیز اگر مسافرت شما طولانی است لباس مناسب برای شرایط لازم را بردارید. همچنین لوازم ضروری مانند حوله و خمیر و مسواک نیز فراموش نشود.

در نظر داشته باشید که در طول سفر ممکن است به غذا خوردن و رفتن به سرویس بهداشتی نیاز داشته باشید.

اگرچه برخی از رستوران های بین راهی باز هستند اما ریسک نکنید، در خانه برای خود تنقلات سالم مانند میوه خشک آماده کنید. سعی کنید غذاهای ساندویچی درست کنید تا به سادگی در مسیر آن را میل کنید. آب و چای نیز به مقدار لازم با خود همراه ببرید تا در طول مسیر لازم نباشد از جایی خرید کنید. همه این موارد را به خوبی بسته بندی کرده و در ظرف های سر دار قرار دهید.

۴: نکات کرونایی در سفر با خودرو _ مراقبت در طول مسیر

یکی دیگر از نکات کرونایی در سفر با خودرو باید رعایت کنید، مراقبت از خودتان در طول مسیر است. این نکته بسیار مهم است.

قبل از این که حرکت کنید حتما ماشین را یا خودتان بشویید و یا به کارواش ببرید. این طوری خیالتان راحت است که کل فضای داخلی و خارجی ماشین تمیز است.

از لحظه ای که از منزل خارج می شوید تا رسیدن به مقصد، حتی در طول مسیر باید همه مسافران ماسک زده باشند و دستکش در دست داشته باشند.

ماسک های ۳ لایه را باید هر دو ساعت عوض کنید. آن را تکه تکه کرده و در پلاستیک های یک بار مصرف قرار دهید تا بعدا در سطل آشغال بندازید.

سعی کنید با خود آب و صابون همراه داشته باشید. پیش از این که بخواهید چیزی میل کنید در یک جای خلوت که رفت و آمدی وجود ندارد ماشین را نگه داشته و خوب دست های خود را با آب و صابون بشویید. اگر بتوانید صورت خود را نیز بشویید بسیار عالی خواهد بود.

بعد از خوردن غذا نیز دست ها و صورت خود را با آب و صابون شسته و دوباره ماسک بزنید.

در طول سفر هم سعی کنید توقف خود را کوتاه کنید. اگر به سرویس بهداشتی نیاز داشتید، قبل از ورود به سرویس بهداشتی ماسک خود را عوض کنید. سپس پد الکل یا ماده ضد عفونی کننده با خود همراه ببرید.

دستگیره ها را با دستمال کاغذی باز کنید. شیر آب را با دستمال باز کنید. یا قبل از دست زدن به آن حتما با پد ضد عفونی کننده الکلی خوب آن را تمیز کنید.

قبل از خروج از سرویس بهداشتی دست های خود را با آب و صابون خوب بشویید و ماسک خود را پیش از ورود به ماشین دوباره عوض کنید.

۵: سفر خود را کوتاه کنید

کوتاه کردن سفر جزو نکات کرونایی در سفر با خودرو است که باید خیلی روی آن حساس باشید. شاید دوست داشته باشید که بعد از انجام کارها گردشی در شهر مقصد داشته باشید یا خرید هایی انجام دهید.

اما اکیدا توصیه می کنیم که تحت هیچ شرایطی این کار را انجام ندهید مگر این که برای برگشت نیاز به مواد غذایی یا خوراکی داشته باشید.

سعی کنید تا جای ممکن سفر خود را کوتاه کنید. اگر بتوانید در مقصد حمام بروید بسیار عالی خواهد بود. قبل از این که دوباره برای برگشت به خانه اقدام کنید، داخل ماشین را خوب ضد عفونی کنید.

۶: مراقب پمپ بنزین ها باشید

یکی از مکان های پر خطر در زمان پاندمی کرونا ویروس، پمپ بنزین ها هستند. بدون شک لازم است که در زمان مسافرت حتما برای ماشین خود بزنین خریداری کنید.

پمپ بنزین ها یکی از خطرناک ترین جاهایی هستند که ممکن است شما را دچار بیماری کرونا کنند.

کرونا ویروس می تواند ۸ متر منتقل شود. برای بنزین زدن لازم است که حتما در فاصله نزدیک با اپراتور قرار بگیرید. همچنین لازم است که به نازل پمپ بنزین دست بزنید.

قبل از این که بخواهید بنزین بزنید دستکش دست کنید. از پول نقد نیز برای پرداخت استفاده نکنید. پول نقد می تواند ویروس را منتقل کند. از کارت بانکی استفاده کنید. کارت بانکی را می توانید به راحتی با مواد ضد عفونی کننده آن را تمیز کنید.

قبل از ورود دوباره به ماشین دستکش های خود را عوض کنید. سپس دست خود را ضد عفونی کنید.

۷: در طول سفر شیشه های ماشین را پایین بکشید

یکی از نکات کرونایی در سفر با خودرو این است که به تهویه هوا در داخل ماشین اهمیت دهید. سعی کنید شیشه های خود را در زمان هایی که جمعیت زیادی وجود ندارد پایین بکشید تا هوای تازه داخل ماشین به جریان در آید.

۸: نکات کرونایی در سفر با خودرو _ رعایت فاصله گذاری اجتماعی

فرقی نمی کند کجا می خواهید بروید، در هتل می مانید یا هرکار دیگری مانند خرید، باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید. این به شما کمک می کند تا کمتر در معرض ویروس قرار بگیرید.

حرف آخر

اگرچه رعایت شرایطی که در این مطلب بیان شد به نظر سخت می آیند. اما در نظر بگیرید که رعایت تمامی این موارد به حفظ سلامت شما کمک خواهد کرد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Tags:

بدون پاسخ به “نکات مهم سفر با خودرو در ایام کرونا

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*