اخبار

با بیمه مسافرتی آشنا شوید!

نوامبر 17, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

موقعی که تصمیم به رفتن به سفر های خارجی رو دارید، یکی از مهم ترین کار هایی که باید اون رو با دقت بررسی کنید، بیمه مسافرتیه. بیمه ای که به شما اطمینان خاطر میده که در همه مراحل سفر هی نگرانی براتون وجود نخواهد داشت و با تقیل هزینه های خسارات و آسیب هایی که ممکنه در سفر اتفاق بیفته، سفری مطمئن تر و البته دلچسب تر رو برای شما رقم میزنه. شاید فکر کنید این بیمه ها تنها باعث بیشتر شدن هزینه های سفرتون میشن، اما بهتره بدونید حادثه ها همیشه در کمین هستند و هیچ تضمینی برای اتفاق نیفتادن اون ها وجود نداره؛ بنابراین بیمه های مسافرتی می تونه به شما کمک کنه تا بدون دغدغه و نگرانی تنها از لحظات شگفت انگیز سفرتون لذت ببرید و در صورت اتفاق افتادن حادثه غیر منتظره ای با داشتن این بیمه ها تا میزان زیادی از هزینه هاتون رو جبران کنید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یا بیمه مسافران خارج از کشور، بیمه ایه که موقع سفر های خارجی صادر میشه. خدماتی که توسط شرکت های بیمه مختلف ارائه میشه معمولا متفاوته ولی معمولا این تفاوت ها جزئی هستند. در هر صورت باید بدونید که بیشتر این بیمه ها حوادث و خسارت های ناگهانی و غیر قابل پیشبینی سفر رو تحت پوشش قرار میدن. همچنین افراد بیمه شده در صورت بروز صدمات بدنی و بیماری در خارج از کشور می تونند از این بیمه ها استفاده کنند و با به همراه داشتن بیمه نامه سفر خود که پیش از مسافرتشون تهیه می کنند، از خدمات بیمه مسافرتی بهره مند بشن. به علاوه ممکنه به دلیل شرایط آب و هوایی، غذای نامناسب، گرمازدگی، مسمومیت و سایر اتفاقات فرد نیاز به مراقبت ها پزشکی و یا خرید دارو داشته باشه که در این صورت، بیمه میزان زیادی از این هزینه هارو تا مقدار مشخص شده پرداخت میکنه.

معمولا بیمه ها در کشور هایی مثل آمریکا که هزینه ها و مخارج پزشکی اون ها خیلی بالاست، سطح بیشتری از مخارج پزشکی رو پوشش میدن و نسبت به کشور های مقصد، این قوانین و میزان بیمه های متفاوت در نظر گرفته میشه.

بیمه درمانی:

این موضوع کاملا واضحه که نسبت هزینه های درمانی و پزشکی در کشور های خارجی معمولا برای ما ایرانی ها خیلی بالاست و امکان بروز مشکلاتی برای سلامتی و نیاز به مراقبت های پزشکی امری غیر قابل اجتنابه که در چنین شرایطی وجود بیمه مسافرتی میتونه با تقبل هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان های خارج از کشور کمک زیادی به میافر بیمار کنه.  به علاوه اگه فرد در بیمارستان بستری بشه یا نیاز به جراحی و تهیه دارو داشته باشه، هزینه اون تا سقف بیمه نامه از طرف بیمه پرداخت میشه و باز هزینه های گراف و زیاد پزشکی رو تنها با یک هزینه کوچک موقع سفر از دوش مسافر ها برمیداره.

بیمه اموال:

اگر در سفرتون به هر کشور خارجی مدارک یا ساک و چمدان شما  گم شد و بعد از چند ساعت گشتن موفق به پیدا کردن اون نشدید. بیمه تمام اقلام ضروری شمارو فراهم میکنه و تا زمانی که بارتون رو تحویل بگیرید با در اختیار گذاشتن وجه نقد و فرستادن شما به صورت رایگان به کشورتون از شما حمایت می کنه.

در واقع خدمات بیمه برای جبران خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما تا سقف ۲۰۰ یورو، جبران خسارت تاخیر ورود بار همراه مسافر تا سقف ۱۸۰ یورو، دفاع حقوقی تا سقف ۱۵۰۰ یورو، در صورت گم شدن پاسپورت، شناسنامه و گواهینامه رانندگی در خارج از کشور تا سقف ۲۰۰ یورو به شما پرداخت می کنه.

بیمه مرگ:

به طور حتم هیچ کس در موقع سفر به همچین موضوع تلخی فکر نمی کند اما وجود این خدمات از طریق بیمه واقعا ضروری و اورژانسی به نظر میرسه. بیمه مسافرتی با تقبل هزینه های مراسم کفن و دفن در خارج از کشور برای فردی که در حین سفر فوت شده و یا باز گرداندن جسد متوفی به کشور شرایط را برای انتقال فراهم می کند. همچنین با بازگرداندن کودکان به ایران در صورت فوت یا بستری شدن بیمه شده در جهت بهبود وضعیت پیش آمده قدم برمیدارند.

مزایای بیمه مسافرتی:

خدماتی که بیمه گزاران مختلف ارائه می کنند، تا حدودی با هم متفاوته ولی بیمه مسافرتی به افراد کمک می کنه تا در شرایط اضطراری و اتفاقات غیر منتظره بتونند بدون نگرانی در مورد هزینه ها سفرشون رو به پایان برسونند. به علاوه شرکت های مختلفی مثل بیمه سامان، بیمه پارسیان، بیمه کوثر، بیمه کارآفرین، بیمه ملت، بیمه ما، بیمع پاسارگاد، بیمه نوین، بیمه دی، بیمه رازی برای مسافران خارج از کسور بیمه های مسافرتی صادر می کنند و با شرکت های مختلف خارجی همکاری می کنند و معمولا هر کدام از این شرکت ها شرایط عمومی ویژه ای دارند. پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، خدمات کمک رسانی بین المللی و عدم محدودیت های سنی که در این شرکت ها ارائه میشه معمولا تحت پوشش همه این بیمه ها قرار داره. فقط این موضوع باید مورد توجه قرار بگیره که افرادی که به بیماری های خاصی مثل آسم و دیابت دچار هستند، ورزشکارانی که ورزش های پر ریسک مثل اسکی و غواصی انجام میدن و سفر به کشور هایی که در جنگ و اقدامان تروریستی قرار داره و بیماره های شدیدی که از قبل از سفر برای بیمار وجود داشته، نیاز به بیمه های مجزا و جداگانه ای داره که باید قبل از سفر اقدامات اون انجام بشه.

 

Tags:

بدون پاسخ به “با بیمه مسافرتی آشنا شوید!

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*