اخبار

موزه برتر در دوران شیوع کرونا معرفی شد

نوامبر 16, 2020 توسط ۰ نظر اخبار

رییس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) گفت: در دوران شیوع کرونا، موزه ارتباطات به دلیل نقشی که در تحقق شعار «موزه ها زنده‌اند» ایفا کرد، به عنوان موزه شاخص و برتر معرفی شد.

احمد محیط طباطبایی با اشاره به اینکه از اسفند به بعد بدنبال همه گیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی افزود: موزه ملی ارتباطات در این دوران ابتکار عمل را در دست گرفت و با فراهم کردن مجموعه ای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقمندان و دوست داران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: موزه ملی ارتباطات با پشتیبانی کمیته ملی موزه های ایران، با ارائه اینترنت رایگان در اختیار سایر موزه ها، علاوه بر اینکه امکان ایجاد تورهای بازدید مجازی و انتشار آن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را فراهم آورد، خود در این زمینه پیشتاز شد.

محیط طباطبایی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، ۱۳ موزه ایران تورهای مجازی برگزار کردند، افزود: اقدام مؤثری که به کمک موزه ملی ارتباطات صورت گرفت، الگویی شد تا سایر موزه ها در صفحات اختصاصی خود در بستر شبکه های اجتماعی به ایجاد تورهای مجازی اقدام کنند.

به گفته وی، همکاری سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزه ها، امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزه های ایران فراهم شود.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران اظهار داشت: همکاری موزه ملی ارتباطات با سایر موزه ها از جمله موزه ملی علوم فناوری، موزه ملی کاخ گلستان، موزه ملی کاخ سعدآباد، موزه ملک، به ویژه موزه ملی ایران توانست الگویی برای سایر موزه های کشور از موزه بومیان کیش گرفته تا موزه آذربایجان فراهم کند تا گامهای مؤثری در زمینه شناخت و معرفی خود به کمک فناوری اطلاعات بردارند.

وی اظهار امیدواری کرد: این موزه رویکرد مثبتی که به تقویت جایگاه موزه ها به عنوان نهادی فرهنگ ساز و نقش آفرین در معرفی تاریخ و هنر کشور ایفا می کند را تداوم بخشد.

 

Tags:

بدون پاسخ به “موزه برتر در دوران شیوع کرونا معرفی شد

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*