اخبار

تاکه زاوا و سفر به دور دنیا در ۱۰۲۱ روز + عکس

اکتبر 3, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

عکاسی به نام اوروما تاکه زاوا پس از ده سال عکاسی حرفه ای که دریاها انجام داد، تصمیم به تنوع و تغییر در زندگی خود گرفت. او در سال ۲۰۱۰ سفری در خشکی ها آغاز کرد. وی حدود ۱۰۲۱ روز در سفر بود و عکس های بسیاری را تهیه کرد. تاکه‌زاوا در ابتدای سفر خود فکر می کرد این سفر ۱۸ ماه طول بکشد، اما سفر او ۱۰۲۱ روز طول کشید. وی در طول سفر از حدود ۱۰۳ کشور در چهار قاره دیدن کرد. عکس های تاکه زاوا در مجموعه ای به نام زمین در گالری عکس Foto-Care در منهتن در ماه می به نمایش گذاشته شد.

مطابق با آنچه که تاکه زاوا گفته است:

“من متوجه شدم که یک سال برای کامل کردن پروژه‌ام نمیتوانست کافی باشد. آنچه من میخواستم ببینم و تجربه کنم، مکانها و مردمانی بود که هرگز قبلا ندیده بودم و به طریقی احساسی و روحی مرا تحت تاثیر قرار میدادند.”

 


لارونگ گار | تبت شرقی

انبوهی از اقامتگاه های راهبان که در سطح تپه پخش شده است


نیجر

مردان قبیله “وداب” که صورت هایشان را با رنگدانه های ساخته شده از سنگ های خردشده، رنگ کرده اند.


ماراس | پرو

زمین های نمک بیشمار که در طول شیب های کوهستان امتداد یافته اند.


پانتانال | برزیل

کابوی ها گله ای با صدها دام را در علفزار وسیعی هدایت می کنند و ماه ها بدون توقف حتی در باد و باران به سفر خودشان ادامه می دهند.

این عکاس حرفه ای سعی کرده بود در سفر به دور دنیا در ۱۰۲۱ روز خود به سمت نواحی دور افتاده ای برود که کمترین ارتباط را مردمان با دنیای مدرن داشته باشند. وی نیز تمام تلاشش برای این بوده است که بتواند مردمانی را پیدا کند که مردم آن موزون تر و محکم تر از دیگر جاهای دنیا با زمین ارتباط داشته باشند. او یک هفته را در سفر با کابوی‌ها در برزیل گذراند. با یک قبیله کوچ ‌نشین در مرتعی در نیجر ملاقات کرد، و مدتی را هم با راهبان در تبت سپری کرد.

تاکه زاوا می گوید: “ما مردمی که در دنیای مدرن زندگی میکنیم، خودمان را از زمین دور کرده‌ایم. اما مردمانی که در عکسهای من هستند، بخشی از زمین‌اند. هیچ فاصله‌ای بین زمین و آنان وجود ندارد. همچنین آنان ارزش و احترامی برای طبیعت قائل‌اند که خیلی از ما در دنیای مدرن، نیستیم.”


دوگون | مالی

بازاری که هر هفته در روستای کوچکی در اعماق دوگون برپا می شود.


هاوانا | کوبا

خیابان های پر از رقص و شور هاوانا در کوبا نمایان است.


دره رود اومو | اتیوپیا

صورت پسران قبیله در مراسمی آیینی مربوط به سن بلوغ، توسط یک شمن نقاشی می شود.


دره رود اومو | اتیوپیا

پسری از یک قبیله

رفتن به این مناطق خارج از رادار به معنی سفرهای طولانی و فرساینده محسوب می شده است. گاهی حتی به مدت ۵۰ ساعت با اتوبوس از این شهر به آن شهر این عکاس حرفه ای باید سفر می کرده است. علاوه بر این سفرهایی ۸۰ ساعته با قطار و همینطور سفر با قایق و اسب و پیاده‌ روی‌ های طولانی، می شد. خوشبختانه تاکه‌زاوا تا حدی به این سفرهای حماسی در طبیعت عادت داشت؛ البته تاکه زاوا تجربه سفر طولانی را یکبار دیگر به مدت ۳۶۵ روز داشت، که از دریاها و اقیانوس ها عکس گرفته بود.

اگرچه خیلی ها ممکن است سفر تاکه‌زاوا را یک ماجراجویی رویایی بدانند، اما این کار سختی ها و چالش های خود را داشت. سفر هرروزه به مکان های جدید، می تواند بسیار خسته کننده و طاقت فرسا باشد و این احساس تنهایی همواره با عکاس بوده است چرا که هم تنها سفر می کرده و هم در شهرها و روستاهایی که وارد می شد غریبه محسوب می شده است.

تاکه زاوا می گوید:

“بارها حفظ انگیزه برایم بسیار سخت می شد. اما همان لحظات چیزی در آن گوشه و کنار مرا شگفت ‌زده می کرد. چیزی که می ‌دیدمش، از آن عکس می گرفتم و روحیه ‌ام دگرگون می شد.”


شهرستان کاکوتو

کلاس درس یک یتیم خانه در شهرستان کاکوتو


بالی | اندونزی

پاهای یک مرد که با استفاده از شعله های آتش، مراسمی آیینی را در تاریکی اجرا می کند.

Tags:

بدون پاسخ به “تاکه زاوا و سفر به دور دنیا در ۱۰۲۱ روز + عکس

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*