اخبار

جاذبه های گردشگری روستای جَرَندَق

فوریه 23, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

شهر قزوین بواسطه تاریخ و تمدن گسترده ای که داشته دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. یکی از این گروه جاذبه ها در منطقه روستایی جَرَندَ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ق واقع ‌‌‌‌‌‌شده است.
این روستای در فاصله ۷۰ کیلومتری از مرکز شهر قزوین قرار گرفته است که برای رسیدن آن می توانید در مسیر جاده قزوین به تاکستان حرکت نمایید.
از جمله جاذبه های تاریخی این روستا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

یک. کاروانسرای حسین آباد جرندق

دو. جاده قدیم سنگ فرش شده قزوین به زنجان که مربوط به اواخر دوران قاجاریه و پهلوی اول است و بیش از پنجاه متر بصورت مقطع از آن باقی نمانده است.

سه. پل سنگی جاده قدیم قزوین به زنجان که در دوران معاصر به جهت رودخانه پلکانی که زیر آن عبور می کنند تعمیر و مرمت شده است.

چهار. چندین قنات زنده روستای جرندق که حیات روستا و باغات انگور و محصولات دیگر به آنها وابسته اند و بسیار مورد احترام اهالی روستا نیز قرار دارد.

پنج. مهدکودک دوران پهلوی دوم روستا که هنوز می توان فرم دیوار و اتاق های آن را نظاره کرد.

شش. تپه های تاریخی میل چک که در دل خود تاریخ و زندگی هزلره های گذشته را نهفته دارد.

هفت. قلعه دختر در منطقه حفاظت شده باشگل با بیش از هزار پله که هنوز هم می توان شکوه و عظمت ان را دریافت و دیواری وسیع که حدود قلعه را در بر دارد.

هشت. منطقه حفاظت شده باشگل با میاحت ۲۶ هزار هکتار که علاوه بر گونه های گیاهی و جانوری دارای دو جاذبه قزقلعه و امامراده هفت صندوق نیز می باشد.
همچنین از دیگر جاذبه های روستا، دیوار و برج های دیده بانی قلعه و اربابی خانی است.
این منطقه پر از جاذبه هایی است که یک روز کامل را می توان برای آن اختصاص داد و حتما نیازمند یک راهنمای محلی برای دیدن تمامیت آن هستید که هم پابه پای تاریخ حرکت کنید و هم از فرهنگ مردم این منطقه بشنوید.
در این برنامه دوست گرامی آقای علیرضا اسلامی دهیار یحیی آباد و مقیم روستای جرندق ما را یاری کردند و ناهار در خدمت ایشان بودیم.

Tags:

بدون پاسخ به “جاذبه های گردشگری روستای جَرَندَق

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*