اخبار

ایده های جالب برای ثبت خاطرات سفر

سپتامبر 26, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

معمولاً در هر مسافرت، به ویژه مسافرت های طولانی خاطره های شیرین و لذتبخش زیادی برای هر یک از ما رخ می دهد. ولی متأسفانه جزییات بسیاری از آنها بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده می شوند. به همین علت است که باید دنبال راهی برای ثبت خاطرات سفر و جلوگیری از فراموش شدنشان باشیم. در این مطلب قصد داریم با در میان گذاشتن چند ایده جالب، شما را در ثبت خاطرات سفرتان یاری کنیم.

بهتر است هنگام مسافرت رفتن به دنبال راهی برای ثبت خاطرات سفرتان باشید. در صورتی که به صورت رایج عادت به ثبت وقایع و اتفاقات رخ داده در طول یک روز دارید، بدانید که بسیار خوش شانس هستید که از قبل به این کار عادت داشته اید.

 

ایده اول : آلبوم عکس تهیه کنید

این نوع آلبوم، که به نوعی مشابه دفتر خاطرات است، روشی خوب برای جمع کردن و ثبت خاطراتی از سفر است که دوست دارید در کنار هم از آن ها نگهداری کنید. درصورتی که خیلی علاقه به مجله ها و دفتر خاطرات ندارید، این آلبوم میتواند ابزارسرگرم کننده برای به یاد آوردن خاطرات سفرتان باشد. به دنبال یک آلبوم خاص باشید تا بتوانید کلکسیونی فوق العاده را گردآوری کرده و مکانهایی که از آن ها دیدن کرده اید و عکس گرفته اید را ردیابی نمایید.

 

ایده دوم : اسکرپ بوک درست کنید

می توانید برای هر کدام از شهر هایی که سفر می کنید یک اسکرپ بوک جدا داشته باشید و بلیت ها و عکسها و هر چیز دیگری که از آن شهر برای شما باقی مانده است را در آن جمع آوری کنید و راجع به هر کدام یک توضیح مختصری بدهید.

فیلم بگیرید

با فیلم هم میتوانید خاطره های خویش را حفظ کنید، از مکان هایی که دیدن می کنید فیلم تهیه نموده و ابتدای فیلم حتماً مکان، و تاریخ و ساعت را هم ذکر کنید.

دفتر خاطرات تهیه کنید

در صورتی که به صورت رایج عادت به ثبت وقایع و اتفاقات رخ داده در طول یک روز دارید، بدانید که بسیار خوش شانس هستید که از قبل به این کار عادت داشته اید، هر چه در دل و ذهنتان دارید، در این دفتر یادداشت کنید جمله های معروفی را بنویسید، از مردم بومی بخواهید که چیزی روی دفتر برای شما بنویسند، طرح هایی رسم کنید، و به صورت کلی از هر چیزی که به ثبت خاطرات سفرتان کمک می کند، استفاده نمایید!

از اپلیکیشن های ثبت خاطرات استفاده کنید

اپلیکیشن LiveTrekker یکی از اپ هایی است که میتوانید برای ثبت خاطرات سفرتان از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن اطلاعات مختلفی را در کنار تصاویر و ویدیوها ثبت می کند. از اطلاعاتی که این اپلیکیشن میتواند آنها را ثبت کند میتوان به مسیر در حال حرکت، زمان، سرعت و موضوعات این چنینی اشاره کرد.

اپلیکیشن تریپ مایور (TripMayor)، روش دیگری که سفرتان را ثبت کنید و یک وبلاگ سفر برای خودتان بسازید استفاده از اپلیکیشن تریپ مایور است. این اپ بیشتر شبیه یک مجله عکس سفری می ماند، پس اگر عاشق محیطی شبیه اینستاگرام هستید این اپلیکیشن بسیار به شما توصیه می شود.

در آخر اگر محلی برای ذخیره خاطرات روزانه یا بهتر بگوییم دفترچه خاطراتی دیجیتالی می خواهید، بهتر است به سراغ گزینه های تخصصی این کار بروید. برای این موضوع ما SomNote را به شما پیشنهاد می کنیم؛ اپلیکیشنی برای ذخیره یادداشت های بلند که می توانید با خیال راحت آن را به دفترچه خاطرات دیجیتالی تان تبدیل کنید. یکی از قابلیت های خوب این اپ، امکان پیوست کردن عکس به نوشته هاست. مثلا وقتی خاطره سفر اخیرتان را می نویسید، می توانید عکس های سفر را هم ضمیمه اش کنید. حتی قادرید روی این عکس ها نقاشی هم بکشید، یا اصلا یک پوشه جدا برای ذخیره نقاشی هایتان بسازید.

Tags:

بدون پاسخ به “ایده های جالب برای ثبت خاطرات سفر

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*