اخبار

یادگیری زبان انگلیسی زیرساخت الزامی در رشد صنعت و پژوهش ازجمله گردشگری است.

ژانویه 4, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

اخیراً مطالعاتی درباره اهمیت وتأثیر زبان انگلیسی بر گردشگری در کشورکرواسی انجام شده که نشان می‌دهد مهارت‌های ارتباطی از عناصر مهم در صنعت گردشگری و هتلداری و دیگر صنایع وابسته به آن درهمه اشکال و سبک‌های شناخته شده است.

مطالعات انجام شده براساس پرسشنامه هایی که درزمینه اهمیت مهارت های ارتباطی در زبان انگلیسی (یعنی گفتگو،خواندن، شنیدن و نوشتن) که درمیان کارکنان صنعت توریسم و دانشجویان رشته‌های گردشگری درکشور کرواسی مطرح شده نشان از اهمیت یک همکاری خوب میان زبان آموزی و آموزش‌های مستقیم میهمان پذیری و برنامه‌های آموزشی دارد.

طبق بررسی‌های منتشر شده ازسوی محققان کروات، درصنعت گردشگری، بخش تقاضا و تأمین نیاز باید به طور کامل و دوجانبه در ارتباط متقابل باشند تا از کیفیت و تأمین و توجه به استانداردها، در عملکرد فعالان این صنعت اطمینان حاصل شود.  اما درمیان همه مهارتها ، مهارت مکالمه به زبان انگلیسی و ارتباطات شفاهی نسبت به ارتباطات نوشتاری در صنعت گردشگری اندکی مهم‌تراست. اما هردو بخش بیشترین اهمیت و کارکرد را در کسب موفقیت کارکنان دارد.

این محققان تأکید دارند که توان برقراری ارتباط با گردشگر به زبان انگلیسی در طی دوران تحصیل، ارزش افزوده‌ای بر سیستم آموزشی و به ویژه در میان دانشجویان و دانش آموزانی است که قصد پیوستن به صنعت گردشگری و میهمان پذیری دارند. از این رو تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با میهمان پذیری و گردشگری درکرواسی به تنهایی در راستای تشویق وحمایت مؤثر از این مهارت‌هاست که باید در حل مشکلات گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

 این واقعیت با توجه به ضرورت توجه به نتیجه تحقیقات انجام شده سبب بروز برخی نگرانی نسبت به شواهدی از ضعف و ناتوانی در زمینه گزینه‌های شغلی و مدیریت توریسم در کرواسی شد. هم اکنون یادگیری مهارت‌های کلامی و زبان انگلیسی از سوی مقامات گردشگری کرواسی در اولویت اول طرح‌های توسعه ثابت و پیشرونده صنعت گردشگری در این کشور قرار گرفته است.

Tags:

بدون پاسخ به “یادگیری زبان انگلیسی زیرساخت الزامی در رشد صنعت و پژوهش ازجمله گردشگری است.

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*