اخبار

چگونگی سفر ایمن در ایام کرونا

سپتامبر 13, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

مدتی است که ویروس جدیدی به نام کرونا تبدیل به یک همه‌گیری جهانی شده است و رفتن به سفر، موجب بالا رفتن موج دوباره آن خواهد شد که در این صورت مهار و کنترل آن برای افراد بسیار سخت می شود. طبق توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، رفتن به مسافرت باید با احتیاط های لازم صورت بگیرد.

 

برنامه غذایی سالم 

یکی از مهم ترین مواردی که باید درطول سفر به آن توجه داشته باشیم سطح ایمنی بدن ما می باشد، ویروس کرونا در صورتی که ایمنی بدن شخص مبتلا بالا باشد با علائم بسیار خفیف تر بروز می کند و در نهایت به سادگی معالجه می شود، بنابراین ضروری است که در این ایام حواسمان به میزان ایمنی بدنمان باشد، به هنگام سفر به سبب تغییرات آب و هوایی و شرایط زندگی ممکن است سیستم ایمنی بدن کمی دچار تغییر و تضعیف شود در نتیجه مهم است که به کمک تغذیه سالم و اصولی سطح ایمنی بدن خود را بالا نگه داریم.

توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین های C و B و D3 و E می تواند کمک کننده باشد.

شست و شوی مرتب دست ها 

همه ما می دانیم که مهم ترین راه مقابله با ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی واز همه مهم تر شست و شوی دست ها می باشد،  با شست و شوی دست ها می توانیم تا حد زیادی در طول سفر از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم، توجه داشته باشید که حین سفر به سبب مشغله و هیجانات موجود از شستن دست ها غافل نشوید و حتما دستان خود رو طبق تعریف پروتکل های وزارت بهداشت شست وشو نمایید .

 

ضدعفونی دست ها و وسایل شخصی 

درصورتی که در زمان شیوع کرونا یا هر بیماری مسری دیگری سفر می کنید در نظر داشته باشید که وسایل ضد عفونی نظیر الکل، ژل های بهداشتی و غیره را به همراه داشته باشید، لازم به ذکر است  که ضد عفونی کردن دست ها و وسایل شخصی تا حد بسیاری در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است و در سفر راه خوبی برای رعایت بهداشت شخصی می باشد.

عدم حضور در اماکن شلوغ 

در زمان شیوع هر بیماری مسری بهتر است از قرار گیری در جمع های شلوغ جلوگیری نمایید، در غیر این صورت ممکن است به بیماری دچار شوید، بنابراین تا حد امکان از قرار گیری در مجامع و مکانهای شلوغ و سرپوشیده خودداری نمایید .

عدم استفاده از وسایل عمومی و تفریحات پر خطر 

وسایل عمومی و اغلب وسایل تفریحی به سبب تماسی که در محیط دارند همواره در معرض آلودگی هستند، بنابراین استفاده از آن ها توصیه نمی شود و بهتر است که در سفر از این دسته از وسایل استفاده نکرده و یا در صورت استفاده ازوسایل حتما ضدعفونی استفاده کنید.

به همراه بردن مواد غذایی خشک

احتمالاً می دانید که  فعالیت رستوران ها یکی از مواردی است که به سبب شیوع کرونا در کشور تحت تأثیر قرار گرفت، چرا که بهتر است تا حد امکان از غذاهای سالم و خانگی استفاده نمایید، درسفر نیز می توانید انواع غذاهای خشک را به همراه داشته باشید و از آن ها تغذیه نمایید و یا از رستوران ها و یا مکانهای های معتبر و بهداشتی غذا تهیه نمایید.

به حیوانات خیابانی نزدیک نشوید

ممکن است در سفر با حیوانات خیابانی مواجه شویم، برخی تصور می کنند حیوانات اهلی و وحشی به کرونا ویروس مبتلا نمی شوند اما باید بدانید که سازمان بهداشت جهانی به هیچ عنوان این موضوع را تأیید نمی کند، بنابراین بهتر است از دست زدن و نزدیک شدن به این حیوانات به ویژه در سفر خودداری نمایید.

آب آشامیدنی تصفیه شده با خود به همراه داشته باشید

تا حد امکان از آب های آشامیدنی تصفیه شده و یا پلمپ برای آشامیدن استفاده نمایید، چرا که آب های آشامیدنی نیز ممکن است به ویروس آلوده باشند.

اگر در سفر علائم کرونا داشتیم چه کنیم؟

ممکن است در طول سفر دچار تب، سرفه شدید و سایر علائم کرونا شدید بهتر است که از مراجعه به مراکز درمانی خودداری نمایید و تا حد امکان از کادر درمان بخواهید که به محل شما بیاییند، در صورتی که این امر امکان پذیر نبود با جست و جو در اینترنت مراکز مخصوص درمان بیماران کرونایی در شهر مورد نظر خود را بیابید و با رعایت تمامی موازین بهداشتی خود را به مرکز درمانی مذکور برسانید.

 

Tags:

بدون پاسخ به “چگونگی سفر ایمن در ایام کرونا

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*