اخبار

مدیر عامل آکادمی میزبان و هتل ساحلی شهر : ایزدشهر درفراهم آوردن زیر ساخت های گردشگری در مسیر مطلوبی قرار دارد /اشتغالزایی ۷۰ نفر در هتل ساحلی شهر

سپتامبر 30, 2020 توسط ۰ نظر اخبار

گردشگری در صورتی می‌تواند به عنوان منبع درآمدی پایدار تلقی شود که سازمان های متولی و جوامع محلی زیرساخت‌ها و بستر آن را  ایجاد کرده و توسعه دهند و صرفا ورود و خروج گردشگر  ویا اقامت در شهرک های خصوصی ملاک توسعه گردشگری شهر نخواهد بود.

امروزه گردشگری یکی از پر رونق ترین و سودآورترین فعالیت های اقتصادی در جهان است و هم اکنون نیز در بسیاری از کشور ها به نسبت سایر بخش های اقتصاد، رشد سریع تری را تجربه می نماید.

بنا بر اعلام سازمان جهانی گردشگری (WTO) در حال حاضر از هر ۱۱ شغل در جهان یکی به صورت مستقیم با گردشگری مرتبط است و در ایران نیز با نگاهی اجمالی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ به تظر می رسد گردشگری نقش پررنگ تری را در آینده ایران ایفا نماید.

در سالیان گذشته صنعت گردشگری در ایران بسیار حساس و شکنده بوده و عوامل داخلی و خارجی بسیاری در رشد یا عدم رشد آن موثر بوده است.فعالان گردشگری و هتلداران در ایران  هر ساله با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند اما اواخر سال ۹۸ به دلیل شیوه ویروس کووید ۱۹ صنعت گردشگری در دنیا دچار رکود اساسی گردیده که در این بین ایران نیز از این آسیب در امان نمانده است.

 

وحید نصرت آقایی ، کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی گردشگری،  مدرس و فعال  حوزه گردشگری ،  مدیر عامل هتل ساحلی شهر،  موسس  آکادمی هتلداری و گردشگری میزبان و بازرس انجمن موسسات آموزش گردشگری کشور در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد: هتل ساحلی شهر در شهر ایزدشهر ، حدفاصل شهرستان محمود آباد و ۸ کیلومتری مرکز شهر نور واقع شده است. این هتل یکی از بزرگترین مجموعه های گردشگری کشور با وسعتی بیش از چهار و نیم هکتار در قالب ۱۸۸ واحد اقامتی به شکل ساحلی سوییت و آپارتمان  فعالیت می نماید.

وی گفت: هتل ساحلی شهر با امکاناتی نظیر انواع رستوران و کافی شاپ ساحلی ، سالن سینما ، سالن های  جلسات ، سالن بیلیارد سالن امفی تئاتر،  مجموعه ورزشی و تفریحی، استخر و کلوپ آبی، زمین های بازی چند منظوره و بسیاری از امکانات دیگر  خدمات متفاوتی را به میهمانان خود ارائه می نماید.

 

آقایی افزود:در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از این تعداد نیز  به صورت غیر مستیم در بخش های مختلف هتل ساحلی شهر مشغول به کار میباشند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش هایی از مجموعه مانند استخر و … در صورت بازگشایی همه بخش ها تعداد شاغلین به بین از ۱۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیرعامل هتل ساحلی شهرعنوان کرد: در سالیان گذشته صنعت گردشگری در ایران بسیار حساس و شکنده بوده و عوامل داخلی و خارجی بسیاری در رشد یا عدم رشد آن موثر بوده است.فعالان گردشگری و هتلداران در ایران  هر ساله با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند اما اواخر سال ۹۸ به دلیل شیوه ویروس کووید ۱۹ صنعت گردشگری در دنیا دچار رکود اساسی گردیده که در این بین ایران نیز از این آسیب در امان نمانده است.

 

وی بیان داشت: مازندران بواسطه برخورداری از جاذبه ای طبیعی، همواره به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری داخلی مطرح بوده و حجم مسافران در تعطیلات آخر هفته  به خوبی گویای این مطلب است که قطعا  انتخاب اول بخش اعظمی از گردشگران داخلی بویژه پایتخت نشینان، یکی از شهرهای استان مازندران است.

آقایی خاطرنشان کرد: چنانچه  بخواهیم تاثیر گردشگری  را بر عواملی چون اشتغال زایی و یا رونق اقتصادی منطقه سنجش نماییم  به نظر می رسد بحران کویید ۱۹  فرصتی طلایی به دست داده تا دریابیم که مازندران بدون گردشگر چگونه مازندرانیست!!!

وی تصریح کرد: به نظر اینجانب به طور کلی  ویروس کرونا به خوبی  نشان داد که بخش مهمی از اقتصاد غرب مازندران بویژه حدفاصل نور و محمود آباد  به شدت در گروگردشگری داخلی  است و فقدان گردشگری پایدار،  زندگی مردم منطقه و سرمایه گذاران حوضه گردشگری را شدیدا تحت تاثیر قرار د اده است.

 

آقایی افزود: گردشگری در صورتی می‌تواند به عنوان منبع درآمدی پایدار تلقی شود که سازمان های متولی و جوامع محلی زیرساخت‌ها و بستر آن را  ایجاد کرده و توسعه دهند و صرفا ورود و خروج گردشگر  ویا اقامت در شهرک های خصوصی ملاک توسعه گردشگری شهر نخواهد بود.؛ البته در چند سال اخیر نگاهی ویژه به گردشگری در  شهرستان نور و ایزدشهر شکل گرفته و سازمانهای متولی به ویژه سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و همچنین شهرداری ایزدشهر به اهمیت موضوع پی برده و اقدامات اساسی در این خصوص انجام داده اند.همچنین به نظر می رسدافزایش مجتمع های خدمات  رفاهی بین راهی، تاسیس سرویس های بهداشتی مجهز ،توسعه مراکز تفریحی و اسکله های ساحلی  ، طراحی فضاهایی جهت حیات شبانه شهروندان و گردشگران  و کارهایی از این دست می تواند بر افزایش مدت اقامت آنان و کیفیت خدمات این منطقه بیفزاید.

وی گفت: ایزدشهر در مسیر فراهم آوردن زیر ساخت های گردشگری در مسیر مطلوبی قرار دارد و در چند سال آینده به یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی تبدیل خواهد شد اما نکته قابل تامل اینجاست که با توجه به توسعه زیر ساخت های این صنعت آیا در خصوص راه اندازی, بهره برداری و مدیریت و در نهایت کیفیت خدمات آنها نیز برنامه ریزی کافی صورت گرفته است  ؟آیا  در سالهای آینده شاهد هتل هایی با  ستاره های فراوان  اما با کمترین کیفیت خدمات خواهیم بود؟با فرض ورود گردشگران بیشتر ، آیا به طور مثال تور لیدرهایی با دانش و مهارت تورگردانی  و یا آشپزها و میهماندارهای آموزش دیده و متخصص  در این حوزه تربیت یافته اند؟

 

مدیر عامل هتل ساحلی شهر گفت: به هر شکل صنعت گردشگری  نیز بمانند هر صنعت دیگری به منابع انسانی و نیروهای متخخص نیازمند است . آموزش شالوده صنعت گردشگری است  و بدون برنامه ریزی دقیق و مدون جهت آموزش فعالان و کارکنان  این صنعت، زیر ساخت ها و تاسیسات گردشگری و هر نوع سرمایه گذاری بیهوده خواهد بود .از این جهت توجه به منابع انسانی در گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و این چالشی است که تاسیسات گردشگری در آینده ای نه چندان دور با آن روبرو خواهند شد.

منبع : قلم ما

Tags:

بدون پاسخ به “مدیر عامل آکادمی میزبان و هتل ساحلی شهر : ایزدشهر درفراهم آوردن زیر ساخت های گردشگری در مسیر مطلوبی قرار دارد /اشتغالزایی ۷۰ نفر در هتل ساحلی شهر

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*