اخبار

سید صفاالدین هاشمیان

می 11, 2019 توسط ۰ نظر معرفی پرسنل و فراگیران

آموزش، رکن اصلی توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری در ایران است

امروزه نیروی انسانی مهم‌ترین عامل مولد هر مجموعه ای است و با نگاهی به این موضوع می‌توان دریافت که سرمایه‌انسانی کارآمد، موجب افزایش سرمایه، بهره‌برداری از منابع مختلف و ساخت و تولید روزافزون می‌گردد.

بنابراین به حداکثر رساندن سهم جامعه محلی، اشتغال‌زایی و ایجاد مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری، عامل مهمی در مسیر توسعه گردشگری پایدار است.

در این راستا مؤسسات آموزش هتلداری و گردشگری می توانند با ارائه آموزش های کاربردی، جامعه محلی را برای فعالیت در حوزه گردشگری به منظور شناخت و درک ظرفیت های بالای آن به عنوان یک شغل کارآمد و تأثیر گذار ترغیب نمایند.

تربیت سرمایه‌انسانی متخصص، علاوه بر سودمندی برای شهر موجب بهره‌وری بیشتر و جلوگیری از اتلاف منابع و دستیابی به نتیجه قابل قبول در حوزه خدمت‌رسانی هر چه بهتر به گردشگران می‌گردد.

مؤسسه آموزش گردشگری و هتلداری میزبان شایسته مینودر قزوین (آکادمی میزبان) در طول سالیان فعالیت خود در زمینه آموزش سرمایه انسانی متخصص در حوزه گردشگری به عنوان تنها مرکز رسمی آموزش علوم گردشگری نقش قابل توجهی در افزایش سطح علمی فعالان این صنعت نوپا در استان قزوین ایفاد نموده است.

به واقع می توان گفت که در نبود انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان قزوین، آکادمی میزبان برای فعالان و راهنمایان گردشگری قزوین نقش پدرانه داشته است، بطوریکه مدیریت این مجموعه با رویکرد سیستماتیک و کل نگرانه هیچگاه بین فعالان این صنعت فرقی قائل نشده و همواره این مکان محلی امن و قابل اطمینان برای حضور کلیه اقشار دوستدار صنعت گردشگری برای هرگونه فعالیت در مسیر توسعه این صنعت بدون دود بوده و هست.

سید صفا الدین هاشمیان هستم، از دودمانی با سکونت بیش از ۴۵۰ سال در شهر تاریخی و فرهنگی قزوین، متولد سال ۱۳۶۶، فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت جهانگردی و دانشجوی کارشناسی ارشد اکوتوریسم، راهنمای طبیعت گردی، راهنمای ایرانگردی و جهانگردی و تنها راهنمای کوهستان در استان قزوین هستم.

فعالیت راهنمایی گردشگری را به صورت غیر رسمی به واسطه تخصصم در حوزه کوهستان از سال ۱۳۸۵ با برگزاری تورهای طبیعت گردی در زمینه دره نوردی، غارنوردی، پیمایش جنگل آغاز کردم.
تا سال ۱۳۹۲ به واسطه اینکه در استان قزوین آموزشگاه گردشگری وجود نداشت از طریق فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در دوره آموزشی راهنمایان طبیعت گردی مؤسسه آوای ارسباران تهران شرکت کردم.
۱۱ سال سابقه فعالیت در عرصه خدمت رسانی به شهروندان را در لباس امداد و نجات و اطفاء حریق آتش نشانی در کارنامه دارم و هم اکنون با حفظ عنوان شغلی در حوزه گردشگری شهرداری قزوین مأمور به خدمت هستم.
آشنایی من با میزبان به همراهی دیرین با مهندس وحید نصرت آقایی در گروه کوهنوردی سیمرغ قزوین و هم‌نوردی در مسیر سنگنوردی و کوهستان بر می گردد.
مدیری توانمند، کوشا، آینده گر، خلاق، هوشمند و دغدغه مند. نصرت آقایی کارنامه درخشانی در توسعه صنعت گردشگری شهر تاریخی و فرهنگی قزوین دارد و فعالیت های او در زمینه صنعت هتلداری و آموزش گردشگری نشان از زحمات بی بدیل او و همراهی بانوی اول مؤسسه میزبان به عنوان یار و همراه وحید دارد.

در طول فعالیت مؤسسه در برگزاری کلاس های آموزش راهنمایان طبیعت گردی به عنوان یار آموزشی سعی کردم هر آنچه در طول سالیان حضور در طبیعت فراگرفته بودم در اختیار هنرجویان قرار دهم.

تا سال ۱۳۹۶ با هدف گسترش فعالیت های اجرایی در حوزه گردشگری اقدام به ثبت نام در کلاس های آموزشی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در آکادمی میزبان نمودم.

راهنمایی گردشگران را به عنوان شغل اول نمی شناسم و اعتقاد دارم که هنوز در ایران اعتقاد واقعی به توسعه اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم از راه گردشگری هنوز وجود ندارد. و نگاه به راهنما نگاهی غیر علمی و ناآگاهانه است.

گردشگری در ایران هنوز نوپا و نوظهور است و چند سال دیگر شاید مورد توجه به معنای واقعی قرار گیرد.

مسیر آموزش و فراگیری علوم جدید و بازآموزی و دانش افزایی علوم قبلی همواره ادامه دارد، و امیدوارم آهسته و پیوسته در این راه پیمایش کنم و به ره یافت‌های نو دست یابم.

بدون پاسخ به “سید صفاالدین هاشمیان

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*