اخبار

سال ۲۰۱۸ با ۱٫۴ میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری

گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد سال ۲۰۱۸ با ۱٫۴ میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری نشان می دهد ۲۰۱۸ با ۱٫۴ میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری بود.سازمان جهانی گردشگری انتظار این رقم را تا سال ۲۰۲۰ نداشت. یک دلیل این رونق ، رشد قوی تر اقتصاد ، تسهیل صدور ویزا و حمل و نقل هوایی ارزان تر بود.

زوراب پولولیکاسویل، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت : رشد گردشگری در سال های اخیر تایید می کند که امروزه این بخش یکی از قدرتمندترین محرک های رشد و توسعه اقصادی است.

طبق این گزارش، گردشگری به خاورمیانه و آفریقا به بیش از ۶ درصد میانگین سالانه جهانی رسیده است.گردشگری در خاورمیانه ۱۰ درصد و آفریقا ۷ درصد رشد داشته است . آسیا و اروپا هم ۶ درصد رشد داشته اند.آمارها همچنین نشان داد آمریکا با سه درصد افزایش همچنان پایین تر از میانگین جهانی قرار دارد.سفرهایی بین المللی به داخل آمریکای مرکزی و حوزه کارائیب ، هر دو ۲ درصد رشد داشت.گردشگری به کارائیب به خاطر تاثیر طوفان های ایرما و ماریا در سپتامبر ۲۰۱۷ ضربه سختی خورد.

پیش بینی سازمان جهانی گردشگری برای سال جاری مطابق با ۳ تا ۴ درصد روند رشد تاریخی گردشگری بین الملل است.طبق این پیش بینی ، بلاتکلیفی در مورد مسئله برگزیت، رکورد اقتصادی ، درگیری های ژئوپلیتیکی و تجاری بدین معناست که باید صبر کنیم و ببینیم مسافرت در ۲۰۱۹ به کجا می رسد.ولی قیمت ثابت سوخت ، بهبود ارتباط های هوایی و نرخ بالای مسافرت خروجی در بازارهای نوظهور میتواند نشانه های مثبتی برای سال جاری میلادی باشد.

بدون پاسخ به “سال ۲۰۱۸ با ۱٫۴ میلیارد مسافرت در سراسر جهان سالی خوب برای گردشگری

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*