اخبار

روحیات کشورهای اروپایی

ژانویه 27, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

وقتی به کشورهای اروپایی سفر می کنید در نگاه اول می بینید که از هر نظر شبیه به هم هستند. همه خود را از نژاد آریایی، اروپایی و سفید می دانند. زیست بوم آن ها، مرطوب و پرآب است و شهرها و کشورها به هم نزدیک هستند و فرهنگ شان تا حدی همه مشابه است. ولی با کمی دقت می توان دید مردم این کشورها با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند. برای مثال اگرچه همه منظم هستند اما آلمانی ها منظم ترند. اروپاییان خوش پوشند اما خانم های آلمانی در مقایسه با همتایان فرانسویشان به خوش پوشی زیاد اهمیت نمی دهند. در اروپا هر کسی زبان فرانسه می داند متشخص است. فرانسه در هنر زبانزد است.

آلمان

یکی از ویژگی های آلمانی ها درک کامل موسیقی و هنر است. هر شهر بزرگ دارای تماشاخانه ای برای نمایش اپرا است. هزاران نفر هر روز به دیدن آرامگاه ها، محراب ها و مجموعه های نقاشی مذهبی در کلیساها که کار نقاشان دوره قرون وسطا است، می روند. دژهای قدیمی اکنون به موزه تبدیل شده اند.

آلمان ها برخلاف فرانسویان، در صورتی که انگلیسی بدانند، حتما با شما انگلیسی حرف می زنند. لباس های تمیز و مرتب هم اثر مثبتی بر این مردم دارد. آلمان از کانون های فرهنگی جهان است. این کشور تعداد زیادی شاعر، نویسنده، فیلسوف و هنرمند به چهان عرضه داشته و در زمینه چاپ و نشر، برگزاری نمایشگاه های کتاب، ایجاد موسسات هنری و تهیه فیلم از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده است.

آلمانی ها مردمی صرفه جو و ساعی هستند. مشخصاتی همچون وجدان، خدمت، جدی بودن در کار، فداکاری و مصمم بودن در روحیات آنان وجود دارد. آلمانی ها کاملا پای بند مقررات و علاقه مند به نظم و ترتیب هستند. درجه اخلاق آن ها به نظم و مقررات با هیچ یم از ملل جهان قابل مقایسه نیست.

انگلستان

حکومت آن پادشاهی مشروطه است و در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده است.

انگلیسی ها نسبت به اظهارات کلی و بدون پایه و اساس بی اعتمادند. آن ها بیش از دیگران نسبت به آنچه دقیقا قول داده اند عمل می کنند. بنابراین، می خواهند دقیقا بدانند که خود را به چه چیز متعهد می کنند. وقت شناسی فرد انگلیسی بسیار مشهور است و این از نظر اجرای برنامه های بازدید گردشگری فوق العاده به مجری برنامه ها کمک می نماید. انگلیسی ها به صبحانه اهمیت خاص می دهند و معمولا صبحانه خود را با آب سرد شروع می نمایند و قهوه و چای مورد علاقه آن هاست. انگلستان از معدود کشورهایی است که آداب و رسوم قدیمی و قواعد اجتماعی در آن مثل قوانین مذهبی لازم الاجرا می باشد و عدم رعایت آن ها حتی به طور غیرعمد بی ادبی و عدم نزاکت تلقی می شود.

در انگلستان لقب و عنوان فراوان است و برای آن هم اهمیت زیادی قایل هستند و اگر برخلاف آنچه مرسوم است در برخوردها لقب یا عنوانشان فراموش گردد آن را بی احترامی به خود تلقی کرده و احتمال رنجش آن ها زیاد است. یکی از عناوین مهم و معروف در انگلیس لقب ” سر ” است که آن را در همه جا و همه وقت، چه در مجالس رسمی و چه در برخوردهای خصوصی برای صاحبانش باید به کار برده شود.

اتریش

مردم اتریش از غنی و فقیر هدفشان لذت بیشتر از زندگی است.استفاده از اپرا، کنسرت و شرکت در مجالس رقص و شادی و مهم تر از همه التذاذ از دوستی و رفاقت برای مردم تمامی نواحی اتریش به یک اندازه اهمیت دارد. آواز و موسیقی بیشترین سهم را در زندگی مردم اتریش به ویژه در وین دارد. به عبارت دیگر به نحو تنگاتنگی با زندگی روزمره آن ها عجین شده است.

فرانسه

فرانسویان بردباری و نظم انگلیسی ها را ندارند ولی قدرت فکری آن ها و مبارزه با مشکلات قابل توجه است. فرانسه کشوری است که قرون متمادی در جنگ و منازعات داخلی و بین المللی بوده است و افراد آن همیشه از خارجیان و اقوام دیگر مورد حمله بوده اند لذا فرد فرانسوی نظر مساعد و مناسبی نسبت به اقوام و سایر ملل ندارد و به عبارت دیگر خارجیان را دوست ندارند.

پاریس از دیرباز محل جذب هنرمندان بوده است. یک حرکت بزرگ هنری مرسوم به ” امپرسیونیسم ” در اینجا شکل گرفته است . ” لوور ” شناخت شده ترین موزه فرانسه در پاریس است که مشهورترین تابلو جهان یعنی ” مونالیزا ” اثر ” لئوناردو داوینچی ” در آن قرار دارد. ادبیات فرانسه به ویژه رمان نویسی در جهان معروف است. پاریس مرکز مد و سلیقه است، همچنین مرکز صنعت، تجارت و بازرگانی فرانسه می باشد. پاریس از جهت زندگی مادی شهرت به سزا دارد. افراد شیک پوش و خوش لباسی در سراسر جهان کلاه و لباس فرانسوی خریداری می کنند.

Tags:

بدون پاسخ به “روحیات کشورهای اروپایی

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*