اخبار

دوازدهمین دوره جشن راهنمایان گردشگری سراسر کشور

 21 فوریه مصادف با دوم اسفند روز جهانی “راهنمایان گردشگری” است. راهنمایان گردشگری به عنوان بخش مهم و فعال این صنعت نقشی راهبردی در کیفیت برگزاری تورهای توریستی و رضایت گردشگران برعهده دارند.

نام‌گذاری و برپایی جشن راهنمایان گردشگری به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد. در این سال، ۱۵ کشور در جشن انجمن راهنمایان جهان شرکت کردند، از آن زمان، تعداد راهنمایان تور پیوسته در حال افزایش بود است. این گروه از جامعه که به عنوان سفیران صلح شناخته می‌شوند، در کمک به جوامع محلی، شناساندن ظرفیت‌های کشور و نگهداری از میراث ملموس و ناملموس کشور همیشه پیشتاز بوده‌اند.

بر اساس تعریف فدراسیون جهانی انجمن راهنمایان تور، راهنمای تور”شخصی است که بازدیدکنندگان را بر اساس زبان انتخابی آن‌ها راهنمایی می‌کند و میراث فرهنگی و طبیعی یک ناحیه را تفسیر می‌کند و این شخص به طور معمول صلاحیت راهنمایی در یک منطقه خاص را دارد که عموماً از طرف مسئولان به رسمیت شناخته می‌شود”

دوازدهمین دوره از جشن راهنمایان گردشگری امسال از ۳۰ بهمن لغایت ۳ اسفند ماه در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

سولماز دهقانی عضو هئیت رئیسه شورای شهر شیراز چهارشنبه ۳ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: در گردهمایی راهنمایان و تورگردانان گردشگری بیش از ششصد نفر شرکت خواهند داشت؛ برگزاری این رویداد و رویدادهای مشابه تاثیر قابل قبولی بر رونق گردشگری دارد.

دهقانی با بیان اینکه این گردهمایی چهار روز به طول خواهد انجامید، گفت: گردهمایی راهنمایان و تورگردانان گردشگری از سی‌ام بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

Tags:

بدون پاسخ به “دوازدهمین دوره جشن راهنمایان گردشگری سراسر کشور

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*