اخبار

کدهای اخلاقی قبل از مسافرت

ژانویه 12, 2020 توسط ۰ نظر مقالات

کدهای اخلاقی منحصر به گردشگری نیستند و در بسیاری از علوم و صنایع دیگر اصولی تحت عنوان کدهای اخلاق وجود دارند. نکته مهم درباره ی کدهای اخلاقی این است که این کدها قانون نیستند بلکه اصول پذیرفته شده و مانیفیست هایی هستند که هر چند اغلب، عر ف های اجتماعی از آ ن ها حمایت می کند اما ضمانت اجرایی شدن این کدها عوامل درونی، شخصیتی و وجدان های بیدار افراد است. هر چند در پس بسیاری از قوانین هم فلسفه های اخلاقی وجود دارد اما این کدهای اخلاقی دراصل پیشنهاداتی به بازیگران صنعت گردشگری اعم از اجزای انسانی بخش عرضه و بخش تقاضا است به گونه ای که بتواند اثرات منفی گردشگری را حداقل و اثرات مثبت آن را حداکثر کند و ضریب اثر گذاری و اجرایی شدن آن به بلوغ شخصیتی و مسئولیت پذیری بخش گردشگری مربوط میشود. درکدهای اخلاق زور و اجبار کارساز نیست. بلکه میزان مسئولیت پذیری افراد، ملاک عمل می باشد.

قبل از انجام مسافرت، نسبت به فرهنگ، محیط زیست، موضوعات اساسی و وضعیت بهداشتی مقصد گردشگری مطالعه و بررسی کنید و اطلاعات خود را کامل نمایید

طوری برنامه ریزی کنید تا از مسافرت حداکثر لذت را ببرید و نقل و انتقال وسایل غیرضروری را به حداقل برسانید.

به دنبال هتل های دوستدار محیط زیست باشید. ترجیحاً از مکان هایی که به وسیله جامعه محلی و یا به صورت خانوادگی و فامیلی اداره می شوند استفاده نمایید.

با طرفداران محیط زیست چه آنهایی که دم دست هستند و چه آنهایی که منطقه را ترک کرده اند، حضوری و یا غیرحضوری مذاکره کرده و ارتباط برقرار کنید.

جا و مکان استراحت را، خودتان رزرو کنید و پول خود را برای هزینه های در مقصد و محل بازدید نگهدارید تا جامعه محلی از آن بهره ببرند.

سفر را ساده بگیرید و صرفاً اقلام لازم برای سفر را آماده کرده و با خود بردارید.

خانه و لوازم خود را قبل از حرکت بازبینی کنید. دو شاخه ها و کابل ها را از برق بکشید، باغچه ها و گل ها را آب بدهید. درون یخچال را خالی و مواد موجود در آن را به فامیل، دوستان و همسایه ها بدهید.

برای آنهایی که در سفر ملاقات خواهید کرد، هدایایی تهیه کنید. ترویج و مبادله تولیدات فرهنگی، تولیدات دوستدار محیط زیست (طبیعی، گیاهی، سازگار و مناسب با مقصد) بهتر هستند. از آوردن اقلامی که ممکن است موجب زحمت و دردسر شوند، مانند لباس و پوشاک اضافی، خودداری کنید، مگر آنکه به یک منطقه واقع اً محروم و دارای محدودیت، قصد سفر دارید.

با وسایط نقلیه عمومی به فرودگاه، ایستگاه راه آهن و اتوبوس بروید، اقتصادی سفر کنید و پول خود را برای هزینه در مقصد ذخیره کنید.

عواقب و آثار جبرانی مسافرت خود را بازبینی کنید. کمک مالی به پروژه های اجتماعی و زیست محیطی که شفاف و مناسب باشند توصیه می شود. توجه کنید که این پول را شما می توانید مستقیماً در مقصد به یک پروژه و یا موضوع مورد نظر اختصاص دهید و یا از سیستم حمل و نقل و یا اقامتگاه طرفدار محیط زیست بهره برداری کنید.

Tags:

بدون پاسخ به “کدهای اخلاقی قبل از مسافرت

نظری ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز علامتگذاری شده اند *


*